Kammerater!!


Så er den gal igen!!

Bent Bendtsen: »Det gode er, at der kommer mere og mere udenlandsk arbejdskraft hertil, for hvor der i 2003 blev der givet knap 4.500 opholdstilladelser til folk, der kom for at arbejde, blev der i 2007 givet næsten 24.000. Men de skulle jo helst ikke blive kede af at være her, for vi har hårdt brug for dem,«

Den lader vi lige stå et øjeblik…

Jo, men hvad er så det problematiske i den udtalelse? Lad os tage fat ved begyndelsen. Fogh og Ko. har igennem snart mange år ved roret brilleret med udtalelser om, at alle skal arbejde, og senest har mor Karen været fremme med “De skal bare ud og arbejde, så bliver de glade og lykkelige”. Der har været skattelettelser. Der har været støtteordninger til arbejdende børnefamilier, etc., etc… Alt sammen for at stimulere dansken til som en anden flok duracell-kaniner at arbejde mere og mere. Alligevel har det knebet med at finde hænder nok til alt det arbejde. Som Hausgaard messede engang… »Der er altid arbejde nok til dem, som vil arbejde« (tilbage til det senere). Nu tyder det så ovenikøbet på, at danskerne er blevet trætte af alt det arbejde. Ifølge selveste Børsen er der nu 100.000 færre, som arbejder over. Og man kan ikke bare skyde skylden på de dovne ræverøde hunde i det offentlige, for tendensen er ligeså udbredt i det private erhvervsliv. Selv ikke kvinderne kan vi skyde skylden på… Hvad skal vi dog gøre?! Verden er af lave Tante Møghe. Jeg tror, at dansken er ved at nå en smertegrænse for livskvalitet. Penge er ikke alt.

Men jeg lovede jo at vende tilbage til det med de manglende hænder (det skal nu ikke tages bogstaveligt – vi lever jo ikke sydpå i Italien eller et andet sted fuldt af sortsmudskede banditter). Nej… Anders Fogh og Ko. har længe villet importere arbejdskraft udefra – kvalificeret arbejdskraft naturligvis. Ingen ubegavede halenegre til Danmark! Så man giver Pia en hundekiks og lader hende om at vogte grænserne imod de ubegavede efter devisen, at de ubegavede burde vel være bedst til at genkende de ubegavede. Nu er problemet imidlertid, at den slags smitter af. Hvis man jokker i en hundelort, så plejer lugten at følge med. Derfor vil de intelligente udlændinge, som regeringen gør så meget for at bringe til landet (koster ca. en halv million pr. hoved) ikke længere lege med. Når de ankommer til landet, rejser de som regel meget hurtigt hjem igen, fordi de ikke føler sig velkomne hertillands. Ej heller for disse tyder det på, at pengene er vigtigst. De angiver nemlig selv, at det skam ikke har noget med det høje skattetryk at gøre.

Vi har Anders Fogh og Ko. De har længe satset på, at det danske malkestemmekvæg skulle give sit liv til produktionen. Sådan spiller klaveret bare ikke længere. For vi har samtidig givet køb på den gæstfrihed, åbenhed og venlighed, som kendetegnede en udlændings beskrivelse af en dansker for 25 år siden. Når selv erhvervslivet råber op om, at det står meget skidt til, skulle vi så ikke lytte? Ikke bare lytte, men gøre noget? Som i gøre noget NU for at rette op på vores dårlige image ude i omverdenen. Her kommer vi til dig og mig og Anders Fogh og Ko. Se Anders Fogh og Ko. kan lave en samfundskontrakt med det danske malkestemmekvæg om, at man vil til i fremtiden at behandle udlændinge mere anstændigt, og du og jeg kan faktisk også skrive under på, at vi vil smile til den næste udlænding, som vi ser på gaden. Hvem ved?! Måske vi får et smil igen?

Måske vi endda får glæde af noget af den arbejdskraft, som vi mangler, således at det danske malkestemmekvæg igen i fred og ro kan tygge drøv i mark og enge, sådan som vi gerne vil have det, imens nogle udlændinge slaver for os i virksomheder og på hospitaler. Hvis bare vi smiler til dem, så går det jo nok!!

Har vi danskere ikke stået og gumlet meget længe?

http://borsen.dk/okonomi/nyhed/133243/email_overblikformiddag/
http://www.business.dk/article/20080603/okonomi/706030059/

DEN LILLE MALKEKO

(Sebastian, 1979)

Jeg’ den lille malkeko
Jeg skal bare gå og glo
Gå og tygge drøv i mark og enge
Samme foder samme skidt
Uuh jeg tænker tit
Nu har jeg stået og gumlet meget længe

Såd’n er alle mine dage
En ko er en ko til den dør
Eet skridt frem og to til-bage
til der hvor jeg var ligefør
Uhhh… Såd’n er det ofte med køer.

Jeg’ den lille malkeko
Jeg ka’ tænke, jeg ka’ tro
Lige hva’ jeg vil, om så du spurgte
Om jeg føler mig til nar
Får du det samme svar
Jeg si’r alligevel Muuuhh til hele lortet

Såd’n er alle mine dage
En ko er en ko til den dør
Eet skridt frem og to til-bage
til der hvor jeg var ligefør
Uhhh… Såd’n er det ofte med køer.

(live-version)
Jeg’ den lille malkeko
uh ja hvem ka’ tro
At en ko vender om på situationen
Et stks malkestemmekvæg
og strøget bli’r det danske flag
hvis ik’ jeg gi’r mit liv til produktionen

Såd’n er alle mine dage
En ko er en ko til den dør
Eet skridt frem og to til-bage
til der hvor jeg var ligefør
Uhhh… Såd’n er det ofte med køer.

http://www.youtube.com/watch?v=6UAaXo7GTdU&feature=related

Selv vil jeg gå ud og købe mig noget gær: http://jp.dk/indland/article1323678.ece

2 Comments

  1. Hahahahahahahahaha “efter devisen, at de ubegavede burde vel være bedst til at genkende de ubegavede” XD Jeg ligger flad af grin!!

  2. hótigris siger:

    Hehe. Godt at jeg ikke er den eneste, som kan se det humoristiske i det. 🙂

Skriv et svar

